مجله ی اینترنتی نی نی کا

چگونه کودکان خود را درست تربیت کنیم؟

۱۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

طرز تهیه فرنی خوشمزه برای کودک

    پخت فرنی خوشمزه

        

 

فرنی یک دسر جذاب و راحت است که با انواع ترکیبات و متناسب با سلیقه‌های مختلف می‌تواند تهیه شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
atika

هوش هیجانی چیست؟ چگونه هوش هیجانی را بالا ببریم؟

هوش هیجانی چیست؟

به گزارش نی نی کا به نقل از ایرنا؛ کسانی که در رویارویی با مشکلات هرچند ساده زندگی سرتاپا دچار اضطراب شده و مشکلات زندگی برای‌شان غول سیاهی است که تمام زندگی آنها را بلعیده، متوجه اهمیت هوش‌عاطفی در زندگی‌شان نیستند و برای پرورش آن قدمی بر نمی‌دارند؛ زیرا دارند با مشکلات زندگی می‌جنگند!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
atika

توضیح درباره عادت ماهانه به کودکان

 

صحبت در مورد عادت ماهانه با کودکان

به گزارش نی نی کا به نقل از ایرنا، بلوغ یک انتخاب نیست بلکه سیر تکامل است. بهتر است بلد باشیم که چگونه به طور درست کودکان را با این موضوع آشنا کنیم. احساس شرمساری عادت ماهانه، آن را به یک موضوع سری و محرمانه تبدیل کرده است. موضوعی که باید درباره آن پشت درهای بسته صحبت کنیم چرا؛ به دلیل اینکه عادت ماهانه یک تابو است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
atika

کدام ویژگی ها را از والدینم به ارث می برم؟

از پدر و مادر چه صفاتی به ارث می بریم؟

 

به گزارش نی نی کا به نقل از ایرنا؛ همگی از پدر و مادر خود صفاتی‌ را به ارث برده‌ایم؛ اما چه صفاتی؟ ما نتتیجه‌ای از ژنتیک هر دو هستیم و برخی صفات منحصر به فرد خود را هم داریم. چیزی که قرار است به آن بپردازیم همان ریزش موی مردان است که به مادرانشان ربطی ندارد. مثلا حتی نوع وزن کم‌کردن شما دقیقا از این موارد است که از پدر یا مادرتان یه ارث برده‌اید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
atika

مراقب کودک آزاری مدرن باشید - رژیم های غذایی یک کودک آزاری مدرن

 

به گزارش نی نی کا به نقل از ایرنا؛ با به دنیا آمدن هر نوزادی، اولین سوالی که بعد از اسمش چیست و .. پرسیده می‌شود این است که نوزادتان چند کیلو به دنیا آمده؟ و قطعا هر چه وزن نوزاد بالاتر باشد، اطرافیان کودک احساس غرور بیشتری می‌کنند از اینکه مادر در دوران بارداری‌اش تغذیه خوبی داشته و به کودک‌اش خوب رسیده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
atika

چگونه آش دندونی درست کنیم؟

    

آش دندونی برای ما ایرانی‌ها یکی از روسوماتی است که هرگز فراموش نمی‌شود. شاید شما هم تنها آش دندونی‌ای که یادتان باشد همان آش جو با سیرابی است که اغلب مادرها و مادربزرگ‌ها برای کودک ۶ ماهه خانه می‌پزند؛ اما آیا می‌دانستید آش دندونی را می‌شود به نحوه دیگری هم درست کرد که هم مغذی‌تر باشد و هم خشمزه‌تر؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
atika

چگونه درمورد کرونا با کودکان حرف بزنیم؟

     

به گزارش نی نی کا به نقل از ایرنا؛ والدین در این روزها دو دغدغه جدی دارند؛‌ ۱- چطور درباره خطر کرونا با بچه ها صحبت کنیم و آنها را دچار ترس و وسواس بهداشتی نکنیم؟ ۲- در این ایام خانه نشینی اجباری چه کنیم تا حوصله کودکان سر نرود و لج بازی نکنند؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
atika

آیا باید درمورد کودک آزاری به مادرم بگویم؟ من مورد کودک آزاری قرار گرفته ام

 

    

             

به گزارش نی نی کا به نقل از ایرنا ؛ کودکان یکی از آسیب‌پذیرترین گروه‌هایی هستند که بسیار مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند. سال‌های اخیر با آگاهی خانواده‌ها و آموزش به بچه‌ها، آن‌ها یاد گرفته‌اند که اگر مورد آزار قرار گرفته اند، به خانواده‌های خود اطلاع دهند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
atika

چگونه کودکان را در خانه سرگرم کنیم؟

این روزها برای کودکان هم راحت نمی‌گذرد. نه خبری از پارک هست و نه خبری از بازی با دوستان؛ اما در شرایطی که نمی‌توانیم به سادگی بیرون از خانه برویم، پیشنهادهایی هست که هم کودکان بازی کنند و هم از محیط خانه دلزده و خسته نشوند. راه‌هایی که ساده، کم‌هزینه و مفید هستند. کودکان با بازی کردن می‌توانند اضطراب کم‌تری را تجربه کنند و روزهای بهتری را بگذرانند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
atika

چگونه مانع نگرانی کودکان درمورد کرونا شویم؟

‌این روزها همه ما نگران شیوع ویروس کرونا هستیم. حق هم داریم، نگران سلامتی خودمان و اطرافیانمان هستیم و می‌خواهیم هر طور شده پیشگیری‌ها و اقدامات لازم را انجام دهیم. اما آیا حواسمان به کودکان و نوجوان‌هایمان هست؟! حواسمان هست که این فضای مضطرب و نگران، چه تاثیری بر امنیت روانی آنها دارد؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
atika